Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 8 oktober 2017

Over Oost-Indisch doof, het grote sinterklaasgeheim vertellen en een mooie Duitse man

  • Vorige week zijn Thabang en ik naar een reünie van Kind & toekomst geweest (via hen liep de adoptie van Thabang). Dit was de laatste keer en er zouden ook belangrijke mensen uit Lesotho komen. Genoeg reden om te gaan! We waren niet de enigen, het was er verschrikkelijk druk en helaas was er weinig te doen voor de kinderen, gelukkig hadden ze elkaar en konden ze toch lekker spelen.    
  • We gingen naar het AMC voor de zoveelste gehoortest. De audioloog constateert forse gehoorproblemen aan het linkeroor. Thabang heeft gelukkig nergens last van en ik heb alleen last van zijn Oost-Indische doofheid! 
  • Bij gebrek aan file (dat had ik niet in gecalculeerd) waren we anderhalf uur te vroeg! Een mooi excuus voor het drinken van warme chocolademelk met slagroom. Thabang zei dat hij daardoor zo bruin was geworden, hij had teveel chocolademelk gedronken.  
  • Hij zag onderweg ook nog een leuke Duitse MAN voor mij 😍 ..... whahaha. 
  • Thabang en ik raakten verzeild in een discussie over hoe belangrijk het is dat je eerlijk bent. Nou, ik vond dat een mooi moment om op te biechten dat ik niet eerlijk tegen Thabang ben geweest. Dat ik één grote leugen heb. Ik zei tegen Thabang: "Sinterklaas bestaat niet", "Ik koop de sintcadeautjes."Oh. Hij wist er eigenlijk niet veel op te zeggen. Maar hij wilde toch nog steeds een hoverboard vragen. Na een half uur besefte hij wel dat hij die hoverboard wel op zijn buik kon schrijven en gaat het proberen bij tante Judith, die meestal ook een cadeautje voor Thabang koopt .... ik wens 'm succes, slagingskans 0% (ik zou 't niet eens willen dat hij dat van 'sinterklaas' krijgt). Nu vindt Thabang het wel leuk om te weten. Pfoe, ook weer gehad. 
  • Thabang vindt de zwarte pietendiscussie trouwens waardeloos, natuurlijk is dat leuk dat de pieten zwart geschminkt worden, wat maakt het uit.  
  • Thabang had laatst een aansteker gevonden, maar dat wist ik niet. Hij stak zo een briefje op  mijn slaapkamerdeur in brand. Oef. Daarna kwam hij de aansteker brengen en ik heb 'm goed opgeborgen. De bovenverdieping stonk wel een paar uur naar brand. 
  • En toen was het ineens donderdag 5 oktober. Er werd gestaakt door vele juffen en meesters. Op de school van Thabang ook. Thabang ging daarom een dagje naar de BSO. En ik wilde eigenlijk met mijn collega's mee naar Den Haag, maar ik was bang dat ik niet op tijd terug zou zijn voor een voorstelling die ik 's avonds had. Dus ging ik in mijn klas aan het werk, zonder kinderen is er ook genoeg te doen. Later hoorde ik dat de bus pas 's avonds om 20 uur terug was en dat ze de hele dag in de file hadden gestaan (met 350 bussen stond Rotterdam helemaal vast).   
  • 's Avonds ben ik met mijn vriendin Nienke naar Paulien Cornelisse in het Zinin theater geweest. Wat een bijzonder en gaaf mens is dat. Mijn zus & zwager waren er ook en trakteerden op wijn en bitterballen. Niet al te best voor mijn vetrolletjes waar ik nog graag vanaf wil (help, ik ga over twee weken al op vakantie). 
  • Mijn vader bracht Thabang op de fiets naar de turnles. Toen werden ze ineens bijna aangereden door een scheurende brommer. Ze waren echt bijna geraakt. De brommer reed gewoon door. Mijn vader was helemaal van slag en Thabang zat er ook helemaal vol van. 
  • Ik had Thabang 's morgens een fietssleutel meegegeven voor het kettingslot, maar die is spontaan verdwenen .... het lijkt Sam wel met dat gegoochel met fietssleutels! 
  • Vandaag was het Filipijnendag. Er wordt dan veel aandacht besteed aan het Jan Mulder Memorial Fonds. Vorig jaar is er een mooie nieuwe school gebouwd. Dit jaar proberen we 1700 euro op te halen voor het medisch opleiden van 15 personen, zodat ze de meest voorkomende ziektes zoals tuberculose, huidziekten, aids en ondervoeding kunnen herkennen en behandelen, vooral bij kinderen. Ze krijgen dan ook een eerste hulp kit. 
  • Sam en ik hebben koekjes gebakken voor de mensen die in de kerk waren. 
Wel erg plakkerig deeg dit keer!
  • De juf belde nog op. Thabang had 1x een vies woord gezegd. Oh, wat had hij daar een spijt van. De juf vond het zo jammer, want het gaat verder zo goed op school. 
  • Thabang wilde een kapotte speelgoedauto verder molesteren met een hamer. Dat deed hij buiten. Helaas raakte hij ook drie stoeptegels. Die zijn nu ook naar de filistijnen.
  • We krijgen binnenkort Jodium tabletten door de brievenbus. Dat vinden Sam en ik maar gek. Het is voor het geval er een kernongeval plaats vindt. Huh? Hier? Wij blijken binnen een gebied van 100 kilometer (net over de grens in Duitsland) van een kerncentrale of onderzoekreactor af te wonen. Vandaar.
  • Thabang zag een logo van een peer in een televisieprogramma en vraagt of er ook een 'peerphone' bestaat? 
  • Ik schrijf soms blogs voor Vettt en vroeg Sam om mee te denken over nieuwe onderwerpen. Hij wist er wel één: "10 dingen waarom je geen jongens wil!"
  • Zondag lekker een eind met de longboard op pad geweest (Thabang dan). Ik heb ook nog een poging gedaan, maar dat viel vies tegen, je kan er gewoon niet zo goed mee sturen, ik was dus meer in de berm te vinden dan op het pad. 



Het zonnetje scheen vandaag, 
dus kan er nog best ijs gegeten worden! 

1 opmerking:

  1. Bertho is gek op longboarden! En volgens hem kun je er juist heel goed mee sturen! Alleen, zijn longboard is helemaal afgesteld op zijn gewicht. Hoe lichter je ben hoe losser de verbinding moet zitten. Misschien is dat het probleem? Hebben jullie geen longboardwinkel in de buurt waar ze het na kunnen kijken?

    BeantwoordenVerwijderen