Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 1 oktober 2017

Over de witte wieven, een kapotte spoiler en twee racemonsters

  • Thabang had net een ijsje op en verveelde zich. Dan maar met het ijsstokje op je been tekenen! 
  • Ook Sam verveelde zich en ik vond dat hij maar eens een nieuwe hobby moest bedenken (zonder beeldscherm dan, hé!). Hij heeft hier een puzzel van 1000 stukjes uit de kast getrokken. Ben benieuwd wanneer die klaar is (of dat 'íe überhaupt af wordt gemaakt ;-)   
  • Ik vond het al zo gek dat Thabang geen zin had in fietsen en dat hij na een paar honderd meter al vroeg of ik hem wilde drukken. Thabang was ziek aan het worden. De eetlust verdween en temperatuur steeg tot bijna 40. Maandag is Thabang thuis gebleven. Thabang was niet de enige die thuis bleef, Sam voelde zich ook niet lekker (het was meer schoolziek, geloof ik). Dus zag mijn maandag er ineens heel anders uit met het maken van fruithapjes en het vertroetelen. 
  • 's Avonds waren ze gelukkig weer beter en kon ik naar twee ouderavonden. Eerst die van Thabang in groep 5 en daarna snel door geracet naar die van Sam (ik wilde het voor het eerst overslaan maar Sam vond echt dat ik moest gaan). 
  • Zaterdagochtend, we waren amper uit bed, wilde Thabang direct aan het knutselen. Huh? Ja, ze hadden op school zoiets leuks gemaakt, dat moest ik zien! Hij kon niet wachten tot Sam weer thuis kwam en wist zeker dat Sam dit ook wilde maken (ik denk van niet, maarja ... ). 
Pompoenen stempelen met een halve appel. 
  • We hadden een bbq in onze straat, echt gezellig.
  • De spoiler van de skelter van Thabang heeft de bbq niet overleefd, een buurmeisje greep dat ding te hard vast en nou is de spoiler kapot. Thabang keek wel heel erg verdrietig. Hopelijk kan dat ding nog gerepareerd worden!   
  • Sam had de eerste vier uur vrij en kon uitslapen. Ik moest om 07.00 uur weg. Dan wil Sam dat ik hem wakker maak als ik wegga. Dat vind ik zonde. Maar anders ziet hij mij zo lang niet, wat is het een lieverd. Dus toch maar gedaan.    
  • Thabang ging met mijn moeder op de fiets naar Landal Hellendoorn. Daar liep Bollo, zo'n grote beer. Toen ik vroeg of hij er nog mee op de foto was geweest (dat vond hij altijd prachtig), was het antwoord: "Nee, ik ben nu 9 jaar, dan doe je dat niet meer!"
  • Vorige week wilde Sam aan zijn huiswerk en toen zijn Thabang en ik naar de witte wieven in Zwiep gegaan. Wat is het daar veranderd, er is bijna geen wit wief meer te vinden. Toch hebben we een leuke middag gehad: lekker klimmen, springen, wandelen door het bos en slingeren over het water. En cappuccino drinken natuurlijk.







En nou jij, mama! 
  • Ik had een gesprek met de juf van Thabang. We hebben het komende jaar besproken, hoe gaan we het aanpakken. Hopen dat dit een goed jaar wordt voor Thabang in groep 5. In ieder geval wel twee hele lieve juffen! 
  • Na 9 jaar heen en weer fietsen naar school voor het brengen en halen (eerst Sam 4 jaar en daarna Thabang 5 jaar) is dat nu voorbij, ze gaan zelf .... whaaaa, de jongens worden groot! 
  • Heel groot, want ze mochten vanmiddag karten bij Kartplaza in Nijverdal. Om 13.24 gingen ze van start. Wat een racemonsters, heel gaaf om te zien. En Thabang, die glimlach is niet meer van zijn gezicht afgegaan! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten