Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 15 oktober 2017

Over een pruts Prezi, een proefwerk en een puik ritje op de snelweg!


  • Het was voor ons tijd om de buren in het zonnetje te zetten. We bakten koekjes, kochten een reep chocola en een lieve kaart. Voor de buurman hebben we een mooie schort gemaakt met foto's. Thabang heeft het versierd met rondjes textielverf. De buren waren er erg blij mee. Wij zijn vooral blij met zulke buren!
  • Ik was heel druk geweest met het maken van een Prezi (daarmee kan je een online presentatie maken) voor de ouderavond. Ik wilde 'm klaarzetten voor ouders en toen deed hij 'ie het niet. Lichtelijke paniek sloeg toe. Een kwartier voordat het begon deed 'ie het eindelijk. Helaas kon ik 'm niet beveiligen (alleen voor 7 euro per maand, dûh), dus ging de Prezi direct ná de ouderavond in de prullenbak. Volgend jaar maar weer gewoon een Powerpoint maken.  
  • Thabang geeft aan dat hij verkleed naar school moet als schrijver. Helemaal in het zwart, mét zwarte Nike schoenen. Haha, hij probeert van alles te verzinnen om die Nikes te krijgen. 
  • We aten ijsjes maar Sam wilde nog even wachten en legde zijn ijsje 'even' in de koelkast. 's Avonds toen ik al in bed lag en bijna sliep klopte Sam op mijn slaapkamerdeur .... zijn ijs lag nog in de koelkast en was vast gesmolten. Ja, dat denk ik ook!  
  • Mijn neefje Stef vergat door te trekken. Ik zei dat dat kan gebeuren. En dat Thabang vaak vergeet om zijn handen te wassen na het plassen. Vriendje Jurre wist wel waarom Thabang zijn handen niet wast: "Dat is Thabang gewend vanuit zijn eigen land." Mooi excuus! 
  • Sam had een proefwerk gehad en Thabang vroeg vervolgens wat Sam dan moest proeven?? 
  • Sam's vader vroeg of ik Sam wilde ophalen uit Gronau. Een goede reden om dat te combineren met een bezoek aan een Duitse dierentuin. Dus Thabang en ik hebben een dagje in de ZOO van Münster doorgebracht. Erg leuk. 
  • De beren, de loslopende apen en de speeltuin waren favoriet.
  • De pinguins mochten even een wandeling maken door de dierentuin; de pinguinmars! Grappig!  





  • Wat ik zo leuk vind is dat Thabang bij de verschillende dieren allerlei weetjes vertelt. Ik heb gewoon mijn privé 'Freek Vonk' naast me lopen. Of de weetjes waar zijn? Geen idee, je kan mij van alles wijs maken.  
  • We ploften op het terras voor cappuccino en een warme chocolademelk met slagroom. Thabang vond het maar niks, die Sahne ohne Zucker. 

Thabang aait een babygeitje, de navelstreng hing er nog aan.

  • Ik had verteld dat je vaak op de Duitse snelwegen zo hard mocht rijden als je wilt. Wauw, dat vond Thabang natuurlijk maar wat gaaf en dat moesten we even uitproberen. Helaas kwamen we tot aan de dierentuin in Munster geen snelweg tegen. Toch maar even een extra afslag genomen .... onze Citroën kon precies 170 kilometer per uur. Deze minuut vond Thabang nog mooier dan de hele dag in de dierentuin ;-)
  • Vandaag zulk heerlijk weer! Een tosti bij mijn ouders gegeten. En met mijn zusje, Stef, Nikki en Thabang heerlijk rondgefietst. 
  • We gaan op vakantie naar Kos. Thabang kwam er achter dat dat een eiland is. Hij dacht dat we naar Griekenland gingen. 
  • Ik heb ook even een aftelkalender gemaakt... 

1 opmerking: