Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 23 april 2017

Over zoetjes snoepen, een kletterende juf en opgewonden hondjes



  • Wauw, er heeft iemand van Fysion wel hele mooie actiefoto's gemaakt tijdens de drie uitvoeringen die Thabang had. 
  • We hadden een verjaardagsfeestje van mijn zus. Het was nogal fris die dag. "Maaaaaaaaaaham, mag ik alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft mijn zwembroek mee?" Score: 10 kikkers. En een heel blij kind.


  • Op 1 april moesten we natuurlijk een grap uithalen met Sam: dus werd er een heuse drol gefabriceerd bestaande uit pindakaas, ontbijtkoek en water. Het leek net echt!
  • Ook had ik het Windows opstartsignaal van de laptop van Sam gewijzigd. In plaats van het gebruikelijke deuntje hoorde je nu geweerschoten (kan je downloaden via internet). 
  • Sam wist trouwens gelijk dat ik dat had gedaan (maar de voorpret was in ieder geval al leuk). 

  • Sam doet met zijn school een heleboel leuke dingen. Hij is laatst voor het vak geschiedenis naar het Archeon in Alphen aan de Rijn geweest. Daar had hij op de terugweg in de bus zoveel snoep gegeten dat hij de volgende dag nog misselijk was en niet naar school kon, haha. 
  • Vorige week is hij met de biologie naar Wildlands in Emmen geweest. Wat een leven! 

  • De therapie van Thabang werkt heel goed .... hij zit veel beter in zijn vel, is veel liever voor anderen en de driftbuien zijn verdwenen. Hoe fijn is dat. 
  • Pasen hebben we bij mijn ouders gevierd. In de regen hebben we zelfs nog eieren gezocht. 
  • Ook het Paasvuur bewonderd. Voor Thabang heeft dat vuur een enorme aantrekkingskracht, hij ging er steeds dichter bij staan. 
  • Bij mij in groep 1 wisten ze wel waarom we Pasen vieren ..... omdat de paashaas is geboren! 

De paashaas heeft goed zijn best gedaan 
om onmogelijke plekjes te vinden

Waar heeft de 'paashaas' ze ook alweer verstopt?

  • Thabang zegt de laatste tijd steeds vaker: "Mam, ik schaam me om jou". Oeps. 
  • Mijn zus Judith en ik zijn naar Tangerine geweest. Niet helemaal mijn smaak qua muziek, maar het was mooi om die twee muzikale mannen zo gepassioneerd muziek te zien maken. De bitterballen en de wijn na die tijd smaakten wel heel lekker! 
  • De onderstaande foto zag ik laatst op Facebook staan ..... die hangt heel groot in de gang van een school in Hengelo, stoer! 

  • Thabang: "Mam, kan je ook huilen van vriendschap?" Ik denk dat hij blijdschap bedoelt.  
  • En laatst kwam Thabang op een ochtend uit bed en hij zei tegen mij: "Mam, ik krijg nog een gebakje van jou!" Ik zei dat ik geen gebakjes had en ik was benieuwd hoe hij hier zo bij kwam. Dat werd al snel duidelijk: "Dat heb jij mij beloofd in mijn droom!"
  • Ik heb een geboortekaart op een kist geschilderd. Elke opdracht is anders en dat maakt het zo leuk.

  • Wat had Thabang er zin in. Opgetogen zijn we op tweede Paasdag vertrokken naar Rijssen waar de hazewindhondenrenwedstrijden werden gehouden. Bij de parkeerplaats raak ik dan al vervuld met een soort bizar en gek gevoel. Er lopen daar allemaal van die opgewonden hondjes rond (de honden kunnen echt niet wachten tot ze mogen rennen). Door hun al even fanatieke en zenuwachtige baasjes worden de honden onder luid geblaf in hun starthok geplaatst. Vervolgens gaat de kunsthaas er als een speer vandoor en alle windhonden sprinten er met topsnelheid achteraan. Als de eindstreep is bereikt doen de honden nog een poging om de kunsthaas te grijpen en de baasjes proberen in lichte paniek hun eigen hond zo snel mogelijk weer onder hun oksels vast te klemmen. Thabang en ik hebben ons weer op en top vermaakt (ik vrees dat dit onze hilarische nieuwe paastraditie wordt).


  • Ik heb me flink bezeerd. Eerst fietste ik het steegje in bij ons huis, daar kwam net iemand om de hoek lopen ..... ik schrok daar zo van dat ik binnen een seconde op de grond lag. De volgende dag kwam iemand met een hoverboard bij mijn klas. Dat wilde ik altijd al eens proberen en voorzichtig vroeg ik of ik ook eens mocht .... o, jawel! Ik kreeg de smaak al snel te pakken, maar ik wist even niet hoe je moest afstappen. In plaats van dat ik dat eerst even vraag? Kabam, daar lag ik en ik trok in mijn val de eigenaar ook nog mee. De leerlingen keken toe .... je had die snoetjes moeten zien: een juf die op de grond klettert! 
  • Thabang is nog dagelijks zo blij met zijn 'nieuwe' skelter: 
  • Alleen jammer dat er soms buren aanbellen om te melden dat hij op de grote weg aan het rijden is. Ik fiets 'm nu als een heuse detective elke keer achterna om te kijken of hij zich wel aan de regels houdt. 
  • Toen ik laatst de keuken inliep, zat Thabang weer eens zo geheimzinnig te doen: zat hij gewoon mijn hele voorraad zoetjes op te eten! Oh, dat is zo slecht voor je, volgens mij zit daar zo'n rotzooi in. 
  • Het atletiekseizoen is weer officieel geopend. Dit keer moest ik het toch echt zelf voor elkaar zien te krijgen ..... een heuse actiefoto van Sam!

1 opmerking:

  1. Hahaha, geweldig weer! Balen van al je valpartijen! Heeeel fijn dat de therapie helpt! Die hou ik in mijn achterhoofd!

    BeantwoordenVerwijderen