Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 27 april 2017

Brrrrrrrrrrr!

  • Woensdag was het zover ..... op naar de camping. Sam wilde niet mee, dus ging ik alleen met Thabang een nachtje in een tent op de boerderijcamping in Ommen. Vriendin Marlon staat daar ook dus dat beloofd gezellig te worden. 
  • Helaas was er koud weer op komst en moesten er de nodige voorzorgsmaatregelen worden getroffen (heel veel warms mee).
  • Bepakt en bezakt vertrokken we richting Ommen (inclusief oranjetompoucen).
  • Het was zon, regen, zon, regen. Thabang zag ik niet weer terug op de camping, die zat alleen maar op de skelters en fietsen. 
  • Toen ik mezelf eindelijk had aangezet tot het opzetten van de tent, zat er ineens geen gebruiksaanwijzing meer bij de tent? Vreemd. Gelukkig (met een klein beetje logisch inzicht) is het toch gelukt. 
  • Marlon en ik hebben heerlijk zitten te genieten van de wijn en andere lekkere dingen. Het was allemaal perfect voor elkaar.  
  • Om vijf uur mochten de kinderen de dieren gaan voeren: de koeien, kippen, geiten en het paard werden ruimschoots van voedsel voorzien.  

In dat rechtse blauwe tentje sliepen Thabang en ik 

  • Ik had het zo koud dat ik met handschoenen aan mijn tanden heb gepoetst, ha, ha. 
  • Na middernacht werd het tijd om de warme, met kachel verwarmde, caravan in te ruilen voor de koude tent. Ik lag er amper in en ik moest alweer naar de wc (combinatie van wijn en kou?). Kom ik bij het toilet, ben ik mijn wc rol vergeten, maar je dacht toch niet dat ik helemaal weer terug naar die tent ging lopen? Na het gepleegde plasje kroop ik snel weer terug in de legerslaapzak van mijn zwager (daar kan je zelfs mee op de Noordpool slapen, dus -3 moest 'ie wel aankunnen). Maar het bleef koud, vooral mijn voeten en mijn neus. En ik had drie paar warme sokken aan, een aantal fleecetruien, dekens over me heen en zelfs handschoenen aan. 
  • Het luchtbed zakte al snel als een pudding in elkaar, met als gevolg dat ik op de grond lag die natuurlijk ijskoud was. Mijn rug en de heupbotten voelden al snel pijnlijk aan.    
  • Thabang lag onder een hele dunne goedkope slaapzak van de Action. Geen kou te bespeuren (ik heb vannacht nog wel even aan zijn neus gevoeld). En wat vond hij het prachtig om wakker te worden naast mij, eerst om 4 uur voor een plaspauze en daarna heeft Thabang doorgeslapen tot 7 uur. Die glimlach maakte mijn belabberde nacht weer helemaal goed. 


  • Op Koningsdag hebben de kinderen heerlijk gespeeld op de camping, hebben we gesmuld van de oranje taartjes, hebben we een leuke optocht voorbij zien komen en samen ijs gegeten (ik heb vandaag maar even overgeslagen).
  • Bij thuiskomst zag ik Sam weer, die had heerlijk gelogeerd bij opa en oma. Maar het allermooiste van alles: Sam had wat voor mij gescoord op de rommelmarkt: twee kruiken! Wat een lieverd! 
  • Of ik ooit weer ga kamperen dat valt nog te bezien.....

5 opmerkingen:

  1. O wat een ellende. .. Maar ales voor je kind hรจ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus toch weer aan het bloggen geslagen :-)
    Leuk om te lezen, en wat een prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yeah, je bent weer terug!! Met prachtige nieuwe foto's en geweldige verhalen. Brrrrrrrr -3. Dapper dat je het toch gedaan hebt en die blik van Thabang is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen