Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zaterdag 29 april 2017

Klimavonturen



  • Ik moest voor een afspraak in Utrecht zijn. Sam ging mee. Het duurde maar drie kwartier en dus hadden Sam en ik nog een hele dag om iets leuks te doen. Ik had een aantal musea opgenoemd, dat vindt Sam vaak hartstikke leuk. Ik liet ook een keer het woord 'klimbos' vallen, toen was de keus snel gemaakt en was er geen enkele kans meer op een educatief verantwoord museumbezoek.  
  • Het regende en dat was een mooi excuus voor een bakje cappuccino en een zelfgemaakt appeltaartje met slagroom bij een theehuis in de buurt. 
  • Toen we bij de kassa van het klimbos stonden sputterde het nog een beetje, maar zodra we eenmaal onze klimgordels hadden aangetrokken was het droog en nog belangrijker .... bleef het droog.
  • In een verplichte instructie leer je veilig klimmen en daarna kan je lekker zelf op ontdekkingstocht door het bos.


  • Via uitdagende bruggen en netten, stevige lianen en te gekke tokkelbanen gingen we van boom naar boom. Op een gegeven moment werd het wel heel spannend (je moet op 22,5 meter hoogte niet te vaak naar beneden kijken!), soms hielden we verkrampt vast aan de touwen en plateaus en op een bepaald moment trilden mijn benen helemaal. 
  • Wij hebben vijf verschillende routes geklommen.



  • We hebben een nieuw fototoestel ..... die konden we mooi uitproberen. We hebben het groene filtertje maar even uitgeprobeerd, best leuk! 





  • Het was letterlijk en figuurlijk helemaal TOP! 
  • Nu nagenieten (wel mét spierpijn). 
  • 1 opmerking: