Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 25 februari 2015

Over een regelrechte afgang, een little pony en oliebollen uitpluizen!


  • Yeah! Sam heeft z'n typediploma binnen! Met een nauwkeurigheidsscore van 99,7 %. Hij had dan ook een 9 (zeer goed). 
  • Ik las in een artikel: steeds meer kinderen krijgen zo "gezond" te eten dat ze ondervoed raken. Nou, daar ben ik niet bang voor, wij eten elke week wel een patatje hoor! En chocola hoort ook bij onze vaste eetgewoonten. 
  • Vreselijk nieuws was er bij de BSO van Thabang, zijn lievelingsjuf is overleden. Zij was zo gek met Thabang!! En wederzijds. Altijd als ik tegen sluitingstijd aankwam om Thabang op te halen nam ze uitgebreid de tijd om over Thabang te vertellen. En nu is ze er dus niet meer. Met Thabang heb ik het er soms even over, maar ook niet al teveel, hij kan dat maar moeilijk plaatsen. Hij zegt ook altijd dat z'n ouders dood zijn en hij is bang dat ik ook dood ga. 
  • Woensdag zijn we naar het bezoekerscentrum geweest. Eerst lekker rondneuzen en daarna gingen we uilenballen/braakballen uitpluizen! Geweldig! De botten die je vind mag je mee naar huis nemen. Samen hadden ze zes muizenschedels, tig botjes, vingerkootjes, tanden en meer gevonden. Sam en Thabang zijn heuse experts! En trots dat Thabang was, iedereen moest het zien: de BSO, school, oma & opa. 



Heel serieus werk! 
  • Thabang noemde de uilenballen trouwens oliebollen!
  • Daarna nog even gespeeld bij het speelbos.
  • Toen we thuis waren had ik wel de neiging om de hele tijd mijn handen te wassen! 

  • Er gaat weer van alles kapot: mijn fototoestel doet raar (het scherm is zwart, maar ik kan nog wel foto's maken), 3 broeken van Thabang en Sam's schoenen (die hij precies 40 dagen heeft aangehad, op deze manier hebben we 9 paar per jaar nodig), de ladyshave sputtert tegen, de oven maakt bizarre geluiden, de dvd speler doet 't vaak alleen maar in het engels. En ik was mijn horloge verloren. Ik heb zelfs het zwembad nog opgebeld of ze 'm hadden gevonden. Helaas. Gelukkig kwam Thabang er de volgende ochtend mee aanzetten, hij had 'm bij zijn bed gevonden. Hmmm (?), maar wel blij dat 'ie terug is! 
  • We hebben een groeps-app met de PABO vriendinnen. Daar kwam ineens uit dat we met z'n allen een nachtje gaan kamperen in de meivakantie, help, ik heb alleen-maar-slechte-tent-ervaringen! We zullen zien! 
  • Ik ben bij Xavier Guzman (cabaret) geweest samen met mijn duo collega van school. Eerst uitgebreid koffie drinken in het café. Het is echt erg maar we kunnen alleen maar over het werk praten, zo'n passie is het van ons beide!
  • Sam heeft een moeilijke puzzel gemaakt! Je puzzelt wat je denkt dat de mensen op de afbeelding zien! Je weet dus niet wat je puzzelt en dat blijkt lastig! Maar hij is nu af! 
  • Ik ben naar de kapper geweest, voor het eerst in Hellendoorn. Er is veel te weinig af, maar dat durfde ik natuurlijk niet te zeggen!
  • Bij Sam en Thabang op school is het een rage: voetbalplaatjes. Sam is zelfs de enige jongen die níet spaart. En dat wil hij ook niet. Prima, Sam!
  • Op mijn witte tafel zag ik de complete tekst die we voor Lerato hadden geschreven op de tafel gedrukt staan! Oeps.  
  • Sam vindt zijn haar te lang worden ...... hij wil een "little pony!" 
  • Thabang: "juffen zijn heel belangrijk, als iemand spuugt mag je het niet terug doen, maar dan moet je naar de juf!"
  • Zondagochtend zijn we op 'kraamvisite' geweest bij de schaapskudde bij de Holterberg. Eerst alle lammetjes bewonderen, daarna warme chocolademelk en vervolgens met de schapenherder mee een ochtendwandeling maken. Toen de schapen nog in een omheining stonden liep 1 van de 2 honden tegen het hek aan waar stroom op stond, hij joelde het uit. Thabang pakt dat stroomdraad zo een aantal minuten achter elkaar vast, gekkerd! Mij niet gezien! En Sam ook niet!
  • Thabang wil ook wel een "bewaakhond!"

  • We hebben vakantie en dat betekent genieten en leuke dingen doen! Zo ging Sam logeren bij de buren die een neefje van zijn leeftijd te logeren hadden. We mochten daar ook nog heerlijk smullen van versgebakken pannenkoeken. En ik heb bergen nieuwe muziek gedownload, er zit zoveel moois bij!
  • En dinsdag ging ik de hele dag met mijn moeder winkelen in Arnhem! Daar word ik heel blij van. Echt quality time (met witte chocoladetaart, vele cappuccino's en lekker eten). Score tasjes: vijf stuks! Inclusief mijn eerste enkellaarsjes! En twee mooie shirts met de tekst: 'cold hands, warm heart' en 'i just want to make beautiful things even if nobody cares'. (en natuurlijk nieuwe spijkerbroeken voor Thabang gekocht).

  • Thabang weet wat op 'Sam' rijmt ....... brood. Hij bedoelde boterham! 
  • Hoe ik eraan kom weet ik niet, maar ik heb een blauwe plek met een doorsnee van 7,3 centimeter! Je zou toch denken dat je dan nog wel weet waar dat van komt, geen idee! 
  • Thabang: "mam, ik vind jou de aller-allerliefste! En als ik een vader had dan zou ik ook tegen mijn vader zeggen dat hij de allerliefste is!"
  • Ik heb de grootste blunder gemaakt! Vrijdag op mijn werk waren we de sleutel van de schuur kwijt (waar alle karren en skelters in staan). Dat is vaker op vrijdag en ik heb geen idee wie dat telkens doet en ik zat al helemaal te mopperen. Na lang zoeken, nog niets gevonden. Kom ik 's avonds thuis en wat haal ik uit mijn eigen jaszak: de sleutel! Ik schaam me diep.  
  • We gaan nu telkens met z'n drieën skeeleren bij de Regge, tussen de wilde paarden door, mooi! En Thabang en Sam gaan steeds harder! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten