Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 18 februari 2015

Een floppende les, een bijzondere frisbee en mooie Valentijnspost!

  • Nog 5 nachtjes, nog 4 nachtjes, nog 3 nachtjes, nog 2 nachtjes, nog 1 nachtje ........ eindelijk was het dan vrijdag en dus carnaval! Thabang kon echt niet wachten! Als stoere cowboy & ninja zijn ze verkleed dit jaar. 
  • Op school deden ze de "chi chi wa" met de hele groep op het podium, dat is zo'n dans- en beweeglied. 
  • Toen Sam laatst een hondje zag lopen noemde hij die ook chi chi wa (i.p.v. chihuahua). 
In de optocht, met Thabang's beste vriendje Stijn!

  • Ik had zelf ook carnaval op school. Wat was dat leuk (en ik ben echt geen carnavalvierder)! Ik was verkleed als schoonmaakmevrouw en in mijn klas zaten allemaal vieze 'Floddertje'-kinderen. Voor sommige was het carnavalsgebeuren iets té spannend! Sommige moesten zelfs overgeven van de spanning. Dus ik moest écht gaan schoonmaken, dat was niet mijn bedoeling! 
  • 's Avonds mijn haar fatsoeneren voor een verjaardag na de hele dag met een hoofddoek te hebben gelopen was ook geen succes!! 
  • Toen ik Thabang kwam ophalen van de BSO was hij niet alleen cowboy, maar had hij ook een metamorfose tot spiderman ondergaan!
  • En hij had in zijn broek geplast (dat is sowieso al meer dan een jaar geleden), maar hij durfde niks tegen de nieuwe BSO-juf te zeggen! En je zag het ook bijna niet door dat cowboypak wat over zijn kleren heen zat. Ik merkte het pas toen ik hielp met het schoenen uitdoen, die waren nat! Eerst dacht ik nog dat hij door een plas had gelopen, maar alleen de binnenkanten van de schoenen vol nattigheid vond ik toch maar vreemd! Gelijk de schoenen ook maar even in een handwasje gedaan. 
  • Zondag met oma en de boys naar de carnavalsoptocht in Raalte geweest. tweeënzestig leuke, gave, rare en mooie wagens/groepen. Toen er ijsberen langs kwamen pakte Thabang spontaan z'n cowboypistool om ze neer te schieten. 
  • We waren flink de klos met de confetti! Overal! In ons haar, schoenen en vooral in mijn tas (handig om 'm open te laten staan). We lieten zelfs een heel spoor achter toen we even ergens gingen koffie drinken. Wel erg blij met de cowboyhoed van Thabang en dus geen confetti in zíjn haar! 
  • Wél in mijn haar en dat terwijl ik net naar een derde date zou gaan! Ik had ook al meer dan een halve pot nagellak-remover over mijn hand laten vallen, je stinkt een uur in de wind! Zodra je dat chemische goedje van je af wilt wassen is het al tot ver in de huid getrokken, gets. Mijn date (meneer R. uit O.) leest dit blog ook ...... en is nog niet afgehaakt (er staan niet echt veel charmante dingen in over mij en mijn lieverds)! Dus wordt vervolgd!!! 
  • De juf van Thabang vertelde vorige week dat ze 't soms zo eng vindt met Thabang: hij is zo lenig. Ze heeft hem gelukkig verboden om op de verhoging in de klas hand- en kopstand te doen! Ik vrees dat ik toch een keer bij de 1e hulp in Almelo (dus bij mijn zus) zal verschijnen met Thabang! 
  • De ouderavond van mijn school is weer geweest en ik heb deze week de kinderrapporten geschreven. Nog twee dagen en dan een week vakantie!
  • Thabang wil zijn rijbewijs halen! Of hij dan nog 12 nachtjes moet slapen? Helaas twaalf jaar (ruim 4000 nachtjes erbij), Thabang! 
  • Sam is geslaagd voor zijn type examen: 171 aanslagen per minuut! Knapperd (en ik zit dit nu vol jaloezie te typen met twee wijsvingers)! Vandaag is de diploma-uitreiking (waar Thabang ook mee naartoe gaat, help).
  • Er zit een nieuwe jongen bij Thabang op de gym en "die was net zo bruin als mij! Ik denk dat hij ook uit Lesotho komt".   
  • Als we pizza eten is het de enige keer dat we apart eten (want er past maar 1 pizza tegelijk in de oven), dus eerst Thabang en ik allebei een halve pizza en daarna Sam in z'n uppie een hele pizza. Toen wij de overheerlijke pizza al ophadden, was die van Sam klaar. Dus ik doe het deurtje open, ligt daar een uitgedroogde, verkoolde, knetterharde en niet-eetbare pizza (oorzaak: waarschijnlijk 13 minuten op de magnetronstand). Sam heeft er zelfs 3x mee gefrisbeed buiten (zonder één beschadiging)!! Helaas geen reservepizza, dus maar snel wat anders voor hem klaargemaakt!
  • Thabang: "Mama, als ik doodga ...... ga je voor altijd huilen, hé?!" Nou, zeker weten! 
  • Zaterdag was het gewoon lente!! Met een bakje koffie in de zon gezeten, hoe lekker is dat! En geskeelerd (wat heb ik dat gemist)! En volleyballen, trampoline springen, hoepelen en meer van dat soort buitendingen die we al máánden niet hebben gedaan. Heerlijk!
  • Thabang moest wel echt weer inkomen met het skeeleren, hij is zeker meer dan 10 x gevallen! 


Die pose die Thabang op 't eind doet, hi, hi! Hij poseert normaal nooit!!!!

Thabang wilde ook graag een foto van mij maken! 
Is er nóg geen bewijs dat ik ook echt geskeelerd heb! 
Zei hij later dat hij mijn hoofd toch niet zo mooi vond, 
dus het geeft niet dat 'ie er niet op staat!
  • En als ik de lente in mijn bol krijg ...... ga ik mijn ramen wassen (eindelijk die vele geplette muggen uit 2014 van het raam af). Na afloop dik tevreden met mijn gitzwarte sopje!  
  • Thabang: "zitten er ook botten in je haar?" (hij zal wel denken dat staat toch ook rechtop)
  • Na een vette rekening van bijna 1000 euro voor de auto was het autorijden afgelopen week ook weer erg spannend! Het contactslot is (bijna) kapot en dat maakt het starten van de auto moeilijk. Soms pakt hij 'm in 1x, de andere keer sta ik meer dan 10 minuten pogingen te doen (en dat is écht lang)! En dan blijkt mijn linkerachterband ook nog lek, tssst. En mijn rechterachterband is ook niet goed. Dinsdag is de auto weer in orde gemaakt en er zit weer een nieuwe APK op. En daar was al snel een tweede zure rekening! Nu wil ik dit jaar geen autogarage meer zien!
  • Thabang zag een 'te koop' bord bij een huis staan. Hij wilde dat huis wel kopen. Toen ik zei dat we niet zoveel geld hebben, dacht hij dat ik mijn geld nog in Griekenland en Denemarken had laten liggen?! 
  • De bedenker van Nutella (meneer Ferrero, waarschijnlijk de rijkste Italiaan met z'n 20 miljard euro) is zaterdag overleden. Gelukkig blijft de Nutella gewoon bestaan!
  • Nadat ik verteld had wat er in knakworst zit (vaak allerlei soorten vlees) vroeg Thabang zich af of er ook hyena in zit!?
  • Niet prettig: op zondagochtend heeeeel vroeg gewekt worden door Thabang: "als ik hier op mijn been druk dan doet 't zeer!" 
  • Hij had trouwens echt een heel zeer been ..... en vroeg of er vergips (verband/gips) om mocht!
  • Op school ging een les volkomen de soep in (werd ik ook nog toevallig net geobserveerd, schaam, schaam)! Ik deed een les met kleuren mengen. Dat moet je dan natuurlijk even goed voordoen. Met blauwe en rode verf wilde ik paars maken ....... werd het bruin, huh??? 
  • Thabang hoorde de luider klokken! 
  • Zaterdag was het Valentijnsdag! Let love rule!!
  • Ik moet nog even verder oefenen, maar 't smaakte in iedere geval lekker ..... een gebakken hartjes-ei in een bruine boterham!
  • Ik heb mijn allerliefste ouders nog even een paar chocolaatjes gebracht (en zij mij een boeketje bloemen). Thabang kreeg ook nog superlieve post van zijn allerliefste vriendinnetje Lerato! Een prachtige hanger met foto's en echte lippenstiftkusjes, een lolly en een grote Valentijnskaart. Jammer dat hij die lolly in 1000 stukjes liet vallen (toen ik net stofgezogen had).   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten