Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 28 januari 2015

Over het breken van mijn eigen belofte, naakt door het bos rennende vrouwen en een moederaap (ik)



  • En toen werden we zaterdagochtend wakker en was het wit! Sneeuw! Hoe fijn!! Zo prachtig dat we bijna de gym hadden overgeslagen! Toch maar niet. Om 10.15 uur kon er dan eindelijk in de sneeuw gespeeld worden!! 
  • Met de slee, een sneeuwballengevecht, glijden, een sneeuwpop maken, inpeperen ..... de hele mikmak! 








Slee-filmpje-Sam:

  • Thabang en Sam kunnen altijd magneten verdienen (voor van alles). Als ze er 7 hebben dan mogen ze iets kleins uitzoeken (uit een tas). Nu hadden ze bedacht dat ik ook magneten kan verdienen! Leuk, ik heb er al 2 (omdat ik zoveel met ze in de sneeuw heb gespeeld en omdat ik gewoon lief ben). 
  • Sam heeft bijzonder bezoek gehad in de klas: een jager en een boswachter. Er werd een interessante voorlichting gegeven. Maar niet zó interessant dat hij zelf ook aspiraties heeft om jager of boswachter te worden. 
  • Thabang was dinsdag de hele dag vrij, de juf ging naar de onderwijsbeurs. Wat fijn voor Thabang (en mij) om een extra dagje thuis te zijn! Lekker bankhangen, kleuren en spelletjes doen (Thabang's nieuwe hobby). Tenminste dat wás de bedoeling!!
  • Helaas werd ik maandag gebeld of ik dinsdag een interview kon geven aan RTV Oost. Zo niks voor mij! En ik heb "ja" gezegd. Een interview van drie kwartier (na het knippen en monteren blijft er waarschijnlijk maar 1 minuut over, maar toch ....). Ik durf eigenlijk helemaal niet en had er een slapeloze nacht van! Zo zenuwachtig en buikpijn, vreselijke buikpijn. Het gaat over mijn Popart schilderij van Maxima en Alexander. Het liefst worden de opnames in eigen atelier gemaakt (welk atelier? ik heb geen atelier, dat schilderij paste alleen maar in mijn woonkamer). Dus we hebben in het kunstdepot afgesproken waar mijn schilderij al twee maanden veilig staat. 
  • En ik had mezelf zó plechtig beloofd nadat ik ooit een radio interview van mezelf had teruggehoord ..... nooit, nooit, nooit meer "iets met een geluidsopname" te doen!!
  • Toen ik hier voor het interview in huis liep te ijsberen zei Thabang: "ach, je haar zit zo mooi!" En Sam: "je bent zo'n leuk mens"!
  • Ik kreeg via Facebook nog de tip om even te laten vallen dat ik single ben, wie weet welke leuke mannen 't zien! Hi, hi. Dat durf ik al helemaal niet! 
  • Thabang zat er dinsdag al helemaal klaar voor ..... die dacht dat ik rechtstreeks op tv kwam.
  • En nee, de uitzenddatum is nog niet bekend! 
  • De interviewster stond trouwens om half 12 voor mijn huis (op zoek naar mijn atelier?) en ik op het gemeentehuis. 
  • Ze hoopte stiekem dat de inwoners van Hellendoorn voor zo'n hip modern schilderij zouden gaan kiezen.  
  • Ik vond het interview helemaal niks, maar wel leuk om eens mee te maken hoe dat gaat (zendertje om, etc.).

  • Sam kwam op een avond uit bed, hij moest steeds aan IS denken (ze hadden het er op school in zijn groepje over gehad). En dat ze nu al in België zijn en of we hier in Hellendoorn wel veilig zijn? Nou, ik kan het me voorstellen dat je erover nadenkt, wat een gruwelijke dingen gebeuren er toch! 
  • Het waren de Nationale voorleesdagen op school. Het prentenboek van het jaar heet: Boer Betje gaat naar zee. En daarom kwamen er bij Sam & Thabang boeren uit de buurt op school om voor te lezen! 
  • Aansluitend kreeg Thabang een workshop muziek van juffrouw Zingeling! Wat een leuke manieren om extra aandacht voor het voorlezen te vragen. 
  • Ik lees beide heren elke dag voor. Met Thabang bezig met Pluk van de Petteflet, wat een lol! 
  • Met Sam lezen we over de gave Grieken (waanzinnig om te weten serie). Wat een rare verhalen staan daarin. Gruwelijke moordpartijen, het paard van Troje, mooie uitvindingen, het bloed drinken van je tegenstander, dat bepaalde vrouwen op hun huwelijk werden voorbereid door naakt door de bossen te rennen en dan te doen alsof ze vrouwtjesberen waren (?), de leefregels van Pythagoras (loop niet door de hoofdstraat, eet geen bonen, ga niet op je afgeknipte nagels staan), maar ook over oppergod Zeus die de mensen strafte door iets vreselijks te scheppen. Wat voor vreselijks dat was? Vrouwen! 
  • Ik las trouwens een artikel over een 109 jarige vrouw in Schotland. Haar geheim voor dit lange leven: elke dag pap eten en blijf weg bij de mannen! Mannen brengen meer problemen dan plezier in je leven! Ha, ha .... goeie tip!  
  • Ik las trouwens ook dat ze in de Chinese stad Chongqing een speciaal voetpad voor smartphoneverslaafden hebben. Je kunt hier gewoon verder swipen en je hoeft niet op andere voetgangers te letten. De stad wil zo het aantal ongelukken op straat verminderen. Bizar! 
  • Donderdag was er een miscommunicatie met een van de buschauffeurs (alle kinderen komen met busjes van en naar onze school). Drie kwartier bellen met de taxidienst, gemeente, etc. En toen zat een uur later het kind nog in mijn klas. Dus zelf maar even voor taxi gespeeld en 't mannetje zelf maar naar Eibergen gebracht!  
  • Thabang: "Mam, jij bent een moederaap!" 
  • Ik moest een 'moetwerkje' voorbereiden voor de kleuters over het boek Floddertje. En daarvoor had ik een wc rol nodig (om rondjes te stempelen/schuimbellen te maken). Geen lege rol te bekennen (vuilnisbak net geleegd) en geen geduld om te wachten tot die net nieuwe rol op is. Dus gewoon al het papier eraf gehaald en in de wasbak gelegd voor later gebruik. Het werkje gemaakt. En Thabang niet goed genoeg in de gaten gehouden. Hij heeft al het wc papier nat gemaakt en in 't wasbakgootje gepropt! Zucht! 
  • Thabang zei vijf minuten na mijn preek: "helpt het als ik sorry zeg?"  
  • Sam heeft op school een boek gelezen over de pubertijd. Hij begon te vertellen wat het allemaal inhoudt. Sam: "Je wordt brutaler tegen je ouders, je krijgt overal haar, de baard in de keel en technisch gezien kan je baby's krijgen (ieks), je gaat overal meer over nadenken. En je gaat je schamen voor je moeder, maar dat heb ik nog niet."
  • Wat had Thabang zin om een keer lekker vrij te zwemmen (in plaats van les én zonder nare haken en strenge badjuffen) en Sam wilde al heel lang naar Aquadrome omdat ze daar een golfslagbad hebben. Dus zondagochtend om 8.15 uur vertrokken en om 9.05 uur lagen we in het water! Niet MIJN ideale zondagmorgen, maarja ....
  • De kinderen vonden het prachtig, de golven, het sjezen van de wildwaterbaan en de twee coole glijbanen. En het was vast de laatste keer dat Thabang met bandjes zwom! Gingen ze ook nog kapot, moest ik ter plekke nieuwe kopen.  
  • Thabang dook iets te hard naar de bodem en schaafde z'n neus, nu een korst op zijn neus! 



1 opmerking: