Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 4 augustus 2013

Over broek optrekken, de dierentuin en warm weer

  • Wat genieten, deze vakantie!
  • En Thabang en Sam hebben hun broederliefde weer teruggevonden, ze zijn weer lief voor elkaar (meestal dan)!
  • Nadat Mungo is doodgegaan en omdat Sam en Thabang met hun vieze vingers afdrukken achterlaten op de muur (ook handstand met vieze voeten), stond het sauzen van de muren hoog in mijn to-do-list. En dat heb ik afgelopen week gedaan! En ook de hal en de plinten, die waren helemaal nog nooit gedaan. Hier en daar was ik zelf aan het smeren, er belandde zo een flinke klodder verf in het gordijn, dus die ook maar eens uitgewassen. Thabang achtervolgde me en vond het zeer interessant. Omdat ik oude kleren aanhad (ook iets te klein helaas) was er een soort van "bouwvakkersspleet" ontstaan. Thabang trok telkens mijn broek op, hi, hi (ik help jou goed, hé, mama?!). Ik hoop maar dat niemand wat gezien heeft, omdat de gordijnen in de was zaten kon iedereen naar binnen spieken.
  • Stephanie, Dave en Stef staan op de camping in de buurt (Beerze bulten), dus moest er een bezoekje worden gebracht. Een gave camping met alles erop en eraan. Waaronder een prachtige buitenspeeltuin en het Giga konijnenhol. In het water was het dinsdag erg fris, dus ik had tegen Thabang gezegd dat hij zijn hoofd maar niet onder water moest doen (met dat absorberende haar). Niet veel later ging hij compleet kopje onder. Toen ik vroeg of hij nog wist wat de afspraak was zei Thabang: "maar ik doe alleen mijn hoofd onder, mijn haren niet"! Aan zijn hoofd te zien dacht hij dat echt dat zijn haren zo droog bleven!

Rara??
 

  • De iPad stekker is blijven steken tussen Bergen aan zee & Hellendoorn. Hoewel hij vorige week dinsdag is verstuurd, zien we nog niets in onze brievenbus. Meer dan anderhalve week zonder iPad, Sam is er niet blij mee. Nu even een stekker te leen van grote zus!
  • Ik kreeg nog wel minder leuke post ..... een extra gas rekening: 390 euro bijbetalen door de strenge winter!! Stom! Net zo stom als autorekeningen. En ook die is weer betaald (nieuwe ventilator en startmotor).
  • Zelfs met het warme weer wordt de trampoline gebruikt mét waterballonnen!
  • Ik liep vol met mijn gezicht in een groot spinnenweb vanmorgen! Toen ik iets voelde in mijn haar en het eruit had geschud .... zag ik pas hoe groot die spin was, ieks!! 
  • Mijn voeten zijn nu nog niet schoon van het blotevoetenpad, ha, ha!
  • Donderdag werden Sam en Thabang opgehaald voor een dagje dierentuin Emmen! Eric en Judith namen ook nog 3 andere nichtjes mee, gezellig! Sam & Thabang hebben het geweldig gehad. Thabang was nog wel even spoorloos geweest (de omroeper verzocht Thabang om naar zijn moeder te gaan).

 Er was laatst een olifantje geboren!


 Hoezo kleren nat?
  • Thabang vond het nogal zielig dat ik niet mee mocht naar de dierentuin en beloofde bij terugkomst extra veel kusjes. Maar ik was niet zielig ..... ik vond het heerlijk! Ik heb gewinkeld, lekker gesmuld van een hele bak aardbeien in het zonnetje en gerelaxt. Vooral dat je niet hoeft op te letten! En niet hoeft te luisteren naar 1000x mama per dag (mama, mag ik televisie kijken, mama, ik heb honger, mama, mag ik een ijsje, mama, mijn teen doet zeer, mama, Sam zegt stommerd tegen mij, mama, mama, mama, etc, etc). Ik kan er weer een tijdje tegen aan!
  • We hebben gewandeld bij Het Lutterzand. Een prachtig gebied, waar ik sinds ik niet meer in Hengelo woon, niet meer geweest was. Na afloop even de speeltuin in!



  • Mijn duo van mijn werk is bevallen van een dochter: Vita. Vrijdag mochten we op bezoek komen: wat een mooi meisje!
  • Thabang is ineens dol op baby's en speelt weleens of hij uit mijn buik komt.
  • De laatste dagen was het heet! Tijd voor een verfrissende duik in het zwembad van Balkbrug. We waren niet de enigen die op dat idee waren gekomen, logisch natuurlijk, maar o wat druk!!
  • Thabang blijft 's avonds om een dikke deken vragen en in het zwembad is hij na een paar minuutjes al aan het klappertanden! 
  • Thabang gaat iets minder goed slapen en begint te protesteren. Als ik hem boos aanspreek zegt hij: "Oke, ik slaap al!"
  • Na de dierentuin vroeg de buurvrouw aan Thabang: na zo'n dag ben je vast wel kapot? Thabang vertelde haarfijn dat hij niet kapot was (er is niets stuk!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten