Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 20 januari 2016

Over een flinke smakkerd, klumps en een briljante opmerking


  • We hebben een paar keer op neefje Stef gepast. En hij had twee spiderman setjes bij zich ..... altijd leuk!
  • Ik heb het hele jaar al ruzie met twee lampen. De lamp boven in de hal is al voor de vijfde keer dit jaar kapot (zo'n lamp die ingewikkeld is om te vervangen, want boven trapgat). En mijn linkerkoplamp van de auto ook. Irritant. Ik denk dat ik voorlopig niet meer naar de Action ga, maar eens andere lampen ga proberen. 
  • Sam en ik zijn naar de kapper geweest. Lekker weer een stuk eraf. Binnenkort mag Thabang ook voor het eerst (voor 100 euro naar een echte afrokapper, slik en drie uur stilzitten, oh, oh).
  • Moest mijn vader een keer de kinderen op donderdag van school halen. Was hij al een eindje op de terugweg, had hij Sam vergeten. Die was ondertussen naar ons huis gefietst. En Sam had mijn moeder gebeld en die snapte er natuurlijk niks van want die dacht dat mijn vader de jongens allebei mee zou nemen. Maar het is goedgekomen en even later waren ze met z'n drieën op weg naar het goede huis!  
  • Vrijdag was ik heerlijk aan het werk kreeg ik van de moeder van een vriendje van Thabang het volgende appje: "Wat een lieve zoon heb je!" en dan met de volgende foto. 
  • In Amerika staat een vrouw van 102 jaar nog steeds voor de klas. Als juf huishoudkunde. Dat kan je je toch niet voorstellen? Dat zie ik mezelf niet doen, hoor. Ik zou al blij zijn als ik tegen die tijd wél verstand heb van 't huishouden!  
  • Ging ik voor 1x op zaterdagmiddag boodschappen doen bij de AH in Hellendoorn, kon ik geen parkeerplek vinden! Erg. Ik heb wel een kwartier (en dat is écht lang) rondgecirkeld met mijn C3-tje. Tssss, ik woon toch niet in de grote stad, maar in Hellendoorn! 
  • Mijn moeder haalde Thabang van school. De juf kwam naar haar toe ...... had Thabang een schone broek aan gekregen, hij was in een plas water gevallen en doornat geworden.
  • Sam doet twee keer mee met het kennismaken met sporten. Voor vijf euro krijg je dan vijf lessen van de sport naar keuze. Dit jaar de beginselen van het biljarten en het squashen. Binnenkort moet ik maar eens een potje poolen arrangeren met de drie generaties (mijn vader, Sam en ik). 

  • Ik had werkelijk nét de stofzuiger in de gangkast gezet. Ik loop de woonkamer binnen, zie ik daar Thabang de puntenslijper openen: al het puntenslijpsel eruit, op de grond! Thabang: "Zo, nu weet ik hoe alles er uit kan!" 
  • Woensdag had ik op school een Nieuwjaarsbuffet. Samen met de ouders en kinderen op mijn werk ga je dan lekker smullen van zelfgemaakt gerechten (iedereen neemt wat mee). Het was wel op een onhandige tijd. Sam moest verplicht uit spelen. En voor het eerst zelf warm eten. Thabang moest naar mijn zus, die at met hem en bracht hem naar de turnselectie. Mijn vader haalde hem daar weer op, om hem vervolgens naar mijn huis te fietsen, waar de oppas Mike hem naar bed zou gaan brengen. Wat een logistiek gedoe, zeg maar!
  • Een ouder kwam nog naar me toe om te vertellen dat haar dochter ons zo leuk vindt, dat ze de komende tien jaar alleen nog maar bij ons in de klas wil zitten!! 
  • Twee potjes Monopoly tegen Sam gespeeld. Beide met fatale afloop voor mij, ik was al snel failliet! 
  • Kleine jongens worden groot! We werden gebeld door de Rabobank, of Sam een pinpas en een eigen betaalrekening wil? En Sam is voor het eerst met de tienerclub weg geweest. Kinderen van groep 7 en 8 en van het voortgezet onderwijs mogen meedoen aan leuke activiteiten. Tot nu toe had Sam totaal geen belangstelling. Maar dit keer stond schaatsen op het programma. Met een busje er naartoe en dan ook nog 's avonds (dus lekker lang opblijven). En dat voor 2,50 euro. Wat heeft Sam het mooi gehad. Vooral met dat busje rondscheuren was 'vetcool' (daar was ik minder blij mee). 
  • Hij was vlak van tevoren van zijn fiets gevallen, de schaatstas is gescheurd en zijn spatbord weer doormidden! 
  • Thabang kon zaterdag niet eens naar de gymles, zo'n pijn had hij. Hij was bij de BSO gevallen over een schuinliggende stoeptegel en had blijkbaar een flinke smakkerd gemaakt. Zijn rug deed zeer. Zelfs naar de wc gaan deed pijn. En kietelen kon al helemaal niet. 
  • Sam is uit zichzelf uit alle groepsapps van zijn school gegaan (ze gingen ook nergens over als ik ze bekeek). Dan had hij honderden berichten met maar 1 woord erin. Hij was er klaar mee. Mooi dat 'ie zelf grenzen trekt. Met zijn vriendjes houdt hij natuurlijk wel contact.
  • Kwam ik zondagmorgen beneden waren alle kaarsen volgegoten met water. Thaaaaaaaaaabang!
  • En Sam is zijn fietssleutel kwijt. Ik kan natuurlijk moeilijk boos worden, want een paar weken geleden had ik dat zelf ook.  
  • Dacht ik eindelijk van dat imago af te komen dat mensen denken dat we in Hellendoorn nog op klompen lopen was het de afgelopen week de hele tijd in het nieuws: de hipste klompen komen uit Hellendoorn: de klumps!
  • We doen vaak op vrijdagmiddag nog even een borrel op mijn werk. Er waren chips, nootjes, chocola, tompouces, maar helaas had dit keer toevallig niemand alcohol mee. Wat een teleurstelling: een borrel zonder borrel! 
  • Sam had een 9,2 voor zijn aardrijkskunde proefwerk en een 9 voor biologie, knapperd!
  • Thabang wilde Sam beledigen, roept hij: "Jij bent briljant!" Hij bedoelde brutaal.  
  • En toen begon het zaterdag ineens te sneeuwen, niet heel veel, maar precies genoeg voor een boel sneeuwpret! Het was vooral poedersneeuw dus hele mooie sneeuwballen of een sneeuwpop konden we er niet van maken. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Dat haar!!! De sneeuw blijft erop liggen. 

  • We moesten daarna naar een verjaardag van mijn zusje, op de fiets! Heel voorzichtig begaf ik me door de gladde straten. We waren amper de hoek om en daar kwamen Thabang en Sam me voorbij scheuren, lekker slingeren en slippen! Tsssst. Jongens!! 
  • En vooraf waarschuwen helpt niets (maar Thabang geeft dat wel toe, want als ik een filmpje maak, valt hij ondertussen achter mij):
  • Toen we bij mijn zusje waren mocht er sleetje gereden worden! Thabang lekker op de slee en Sam maar fietsen! Dikke lol!


  • Op de verjaardag tikte Thabang één van de medebezoekers aan: "Ik zie je onderbroek!" Thabang mag dat van mij namelijk nooit, maarja ... ik ga niet over andermans (onder)-broek-mode-beslissingen.  
  • Tijdens het fietsen bleek de veter van Thabang los, die ging ik dus even strikken. Ging Sam (die moet lopend omdat hij nog steeds z;n fietssleutel niet terug heeft) er met mijn fiets vandoor! 
  • Weer een schilderopdracht af:  
  • Het is zover! Na heel wat geploeter, gehannes, gesukkel, gekreun en gesteun, gedoe met de hosting, storingen bij de provider, verdwenen wachtwoorden, het zoeken naar de goede plugins, templates, widgets, permalinks, shortcodes en meer waar ik geen verstand van hád, is ‘ie nu écht helemaal klaar: mijn nieuwe zelfgefabriceerde website: www.dekleinekunst.nl!  
  • Toen ik dat op Facebook vermeldde had ik in 1 dag 726 bezoeken! Superleuk!
  • Op dit weblog (bijna) 150.000!! Mooi! 


1 opmerking:

  1. Hahaha die Thabang, Zie zo voor me dat hij iemand aanspreekt op Zijn of haar onderbroek :-)! Ik ga toch binnenkort je website eens bekijken. Heb je ook een bedrijfsfacebookpagina? Met fotos van het maken van je kunst, nieuwe opdrachten en eindresultaten, etc?

    BeantwoordenVerwijderen