Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

vrijdag 8 februari 2013

Over de wisseltruc, een fotosessie en snoerkauwen

  • We hebben woensdagmiddag een fotosessie gehad voor mijn nieuwe website voor kindercoaching. Een studente fotografie maakte de foto's. Sam, Merle, Koen en Imke waren onze blitse fotomodellen! Op de terugweg hoorde ik ze praten over hoe beroemd ze nou zouden worden, hi, hi!
  • Jippie, niemand heeft bezwaar aangetekend tegen het besluit van de rechtbank, dus het is nu officiëler dan officieel: Thabang is Nederlander! Nu kunnen we de aller-, allerlaatste stap nemen in de hele adoptieprocedure, een Nederlands paspoort aanvragen.
  • Het gaat in het tehuis waar Thabang uit komt niet goed, elke keer zijn er zieke kinderen. Er zijn deze week 3 kinderen overleden en er liggen er nog drie in het ziekenhuis. Zo verdrietig kan ik er van worden, bah. Ook voor alle verzorgers, zij doen zo hun best!!
  • Toen ik afgelopen week naar Plien en Bianca ben geweest kon ik eindelijk eens bijpraten met mijn beste vriendin. Zij werkt aan het begin van de week en ik aan het eind en dat betekent helaas dat we elkaar nog maar weinig zien!
  • Ik verdenk Sam en Thabang van onderlinge-ziek-zijn-wisseltruc-afspraakjes. Ze lossen elkaar af. Vanaf vorige week donderdagmorgen is het al raak. Zaterdag was Sam echt ziek en 's nachts begon Thabang ook. Zondag waren ze allebei weer prima in orde. Maar maandagochtend kroop er om 5 uur in de ochtend een gloeiend hete Thabang bij me in bed (koorts!). Moest ik nou net voor 1 keer op een maandag werken. Gelukkig wilden mijn ouders voor Thabang zorgen (maar ik doe dat veel liever zelf natuurlijk). Toen ik Sam naar de voorschoolse opvang wou brengen, moest Sam overgeven. Dus toen waren het ineens twee jongens om af te zetten bij mijn ouders. Zegt Thabang bij mijn ouders dat 'ie weer beter is?! Dus is 'íe toch nog een ochtendje naar school geweest (hij was heel erg rustig, zei juf). 's avonds was Thabang weer zieker dan Sam. Met twijfels ging ik naar de voorstelling van Plien en Bianca. Kreeg ik halverwege een sms dat het juist niet goed met Sam ging .... soms snap ik er ook niets meer van. Ook dinsdag allebei ziek, zwak en misselijk, dus lekker met z'n tweetjes op de bank. Ik ben er op een gegeven moment maar lekker tussengeploft en hebben we samen naar de film Bambi gekeken. Nu gaat het nog steeds een beetje wisselvallig. Gelukkig ben ik zelf topfit, dus prima te doen!

  • Als Thabang gaat slapen bedenkt/roept 'ie er steeds meer zinnen bij. Eerst was het alleen: see you tommorow! Nu zegt 'ie er standaard bij: "Sam komt zo", "ik ga niet lang slapen" en "haaien zijn niet in Nederland."
  • Thabang groeit zo snel, alweer tijd voor nieuwe schoenen! Een pittig klusje om Thabang in het gareel te houden in de schoenenwinkel, maar weer mooie schoenen uitgezocht. Maat 29 alweer!
  • Sam moest wat opbiechten, zei hij. En ik zou er heel boos over zijn, vermeldde hij erbij. Ik was toch al boos ergens over, dus veel bozer kon het niet worden, moet hij gedacht hebben. Hij was er al heel lang over aan het piekeren wanneer hij het me zou gaan vertellen. O. Toen was mijn nieuwsgierigheid wel gewekt! Blijkt Sam al maanden zijn banaan op school weg te gooien! Nouja, zeg! Wel blij dat hij het me eerlijk verteld, maarja ..... leuk is anders.
  • Hoewel we sinds november hier zowat van de grond kunnen eten (sinds Mungo er niet meer is), heb ik dat toch maar niet gedaan toen ik 400 zoetjes over de grond liet vallen (die zitten nu dus in de stofzuiger).
  • Toen Thabang naar een dvd-tje zat te kijken op zo'n portable dvd-speler, kauwde hij zo het snoer door, dus kapot! Ben wel blij dat hij geen schok heeft gekregen ..... 
  • Nog 1 weekje bikkelen en dan hebben we voorjaarsvakantie!
  • We hadden afgelopen zondag een aankomstfeestje van Ming in Son en Breugel. Moet toch maar eens wat doen aan mijn topgrafische kennis, want het ligt in Brabant (ik dacht Limburg), we waren een half uur te vroeg! Feestje was erg geslaagd! (behalve die toeter dan)
 



1 opmerking:

  1. ik kom éffe niet meer bij met die opmerkingen voor 't slapen gaan van Thabang.... "haaien zijn niet in Nederland"... ;) ;) ;)

    BeantwoordenVerwijderen