Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

dinsdag 13 maart 2018

Over lawaai in de nacht, een gat in een schilderij en telefoneren met een helm op

  • Thabang zwemt nu vijf weken met school. Om op een speelse manier het zwemmen te onderhouden doen ze allerlei spelletjes in het water. Ik mocht mee als aankleedhulp en wc assistentie. 
  • Ik zag de conciërge een beetje schuifelend lopen bij mij voor groep 1. Toen ik vroeg wat hij aan het doen was kreeg ik als antwoord: "Er is gisteravond een vleermuis de school ingevlogen en ik heb 'm gevonden. Bij jou voor de klas." Oh. En nu? De dierenambulance werd gebeld. Maar die wilden niet uitrukken, tenzij er geld voor neergelegd werd. Dan moest de conciërge zelf maar gaan vangen. Ik zag het hele scenario van een vleermuis vastgekleefd in míjn haar en een horde gillende kleuters al zo voor me. Maar dat gebeurde gelukkig niet ..... er werd een doos opgesnord en het beestje werd zorgvuldig gepakt en vrijgelaten. 
  • Thabang en Sam gingen een nachtje uit logeren en toen ben ik een heerlijk weekendje weggeweest in een hotel aan de kust (op New York na was dat was al 12 jaar geleden dat ik dat heb gedaan). 
  • Wat was het heerlijk: wandelen (en verdwalen), kletsen, eten, aan de wijn (jammer dat de hotelbar net dicht ging toen we wijn wilden bestellen).   
Bij het Vogelmeer.

Hoe bizar .... je kon in het hotel een vis huren!      
  • Op zondag bezochten we een museum: de hallen van Haarlem. Het ging vooral over voedsel en wat het eten over ons zegt. We hadden geluk, want bij de ingang bleek het museum gratis toegankelijk, omdat het de laatste dag was van de tentoonstelling. 
  • Daarna bij een hippe barista bar cappuccino, cheesecake en een smoothie geconsumeerd, mmmm. 
  • Het was zo'n superleuk weekend, ik loop nu nog met een big smile rond.  
Dit lag op de grond in het museum, gemaakt van eten.
  • Thabang heeft zijn rapport gekregen. Echt zo mooi om te zien. Naar de Cito's kijken we niet, hoor. Maar naar de rest wel! Het contact met de leerkracht, de inzet, belangstelling, de werkverzorging en ook de creatieve vakken worden goed beoordeeld. Op het laatst staat: "Wat een prachtig rapport, je mag trots zijn op jezelf!" En wij ook op Thabang! 
  • De oma van Sam was jarig, dus op naar Nijverdal om te feliciteren. Er was al visite en dat vonden de jongens toch wat minder leuk, die vluchtten al snel een speeltuin in. Na een uurtje wilde ik weg, maar geen spoor van de jongens. Eerst lopend de hele buurt door, toen met de auto de hele buurt door. Geen spoor te bekennen. Kwamen ze later doodleuk aanwandelen. Volgende keer moet Sam toch maar weer zijn mobiel of een horloge meenemen. 
  • We moesten een nieuw paspoort en dus moesten er nieuwe pasfoto's komen .... ik weet niet of ik 'm wel door de douane zou laten gaan, hij ziet er nogal boevig uit: 
  • Thabang kijkt dolgraag in mijn mond (hij wil mijn zilveren vullingen zien) ..... hij wil dat namelijk ook, maar dan alle tanden van goud!!!  
  • Midden in de nacht hoorde ik een bult lawaai. Maar ik lag net zo lekker en ik had eigenlijk geen zin om te kijken wat 't was. Zag ik de volgende ochtend de volledige inhoud van mijn toilettas in de wasbak liggen. Aha, dat was het dus. 
  • Ik moest een dag invallen in groep 7 en 8 bij Onderwijscentrum Het Roessingh. Samen maakten we een schilderij voor op het podium. Toen ik 'm thuis nog even wilde afmaken bleef ik haken achter een deurklink. Zo dwars door het schilderij heen, echt balen.  
Je ziet het gat bijna niet meer, 
ik heb er gewoon een hoop verf over heen gekwakt.
  • Thabang had ineens handschoenen aan die niet van hem waren. Hij was langs de gevonden voorwerpen gelopen en had zichzelf even voorzien van een mooi zwart paar. Niet de bedoeling, dus hup, terug naar school met die dingen!  
  • Soms gaan we even lekker in actie: skeeleren. Ik kan de jongens helaas niet meer bijhouden. 

Aan de Ministeck ... je moet toch wat 
als je niet op een beeldscherm mag!
  • Vraagt Thabang onder het eten: "Mam, heb jij ooit oorbellen gehad?" Ik zeg: "Ja, toen ik 30 jaar was". Thabang kijkt verschrikt en vroeg of dat toen wel van mijn moeder mocht? 
  • Vorige week ben ik met mijn zussen en moeder een dag naar Winterberg geweest .... oehlala, dat was echt alleen maar genieten. Van zon, sneeuw, lekker veel skiën, het gezelschap tot aan de apfelstrudel met vanillesaus. Wat een fantastische dag, ik denk dat 't een nieuwe traditie wordt!
  • Ik werd nog gebeld op de piste; iemand wilde mijn bed kopen (via Marktplaats). Toen ik wilde oppakken was ik alleen even vergeten dat ik een helm op had. Er volgde een hoop gestuntel en tegen de tijd dat ik iemand aan de lijn had lag ik helemaal in een deuk. Maar wel verkocht .... ik slaap nu op de grond (wel met een matras natuurlijk). 



1 opmerking: