Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 19 oktober 2016

Over de spatieknop, gesmolten eieren en heel snel gedumpt worden

  • We hebben herfstvakantie! Dus zijn we aan het genieten! 
  • Thabang beloofde vrijdag dat hij de hele vakantie heel lief zal zijn en heeft dit ook met Sam besproken. Hij wil het zo graag goed doen. Een week lief zijn lijkt me onmogelijk, maar mooi dat 'ie het probeert. 
  • Zaterdag begon de vakantie al goed, een afspraakje bij een speeltuin in Apeldoorn mét Lerato en haar moeder. Wel eerst Sam naar zijn vader in Duitsland gebracht voor een dagje. 
  • Jammer van de motregen, maar het was echt hartstikke leuk! En wat was Thabang lief, helemaal geweldig. 
  • Bij de waterfietsen had Lerato het wel goed bekeken, zij liet Thabang al het werk doen, mannenwerk aldus Lerato. 
  • Op de tweede foto zie je vissen ...... ieks, wat veel en wat zijn ze groot. Thabang vindt het prachtig en aait ze.  



Ik had geen reservekleding bij me,
dus dit was wel even een spannend moment!

  • Had ik via een dating-app een erg leuk contact opgedaan en het leek hem fijn om mij te bellen. Mij ook. Best spannend ook. Belt hij en na een heel kort intro vindt hij dat het niet klikt en hangt snel weer op. Kijk ik terug, duurde dat gesprek wel 55 seconden! Tssssst.
    Thabang doet het beter, hij kreeg zelfs een huwelijksaanzoek van Lerato!!!
  • Thabang mocht rondjes door de straat fietsen, als hij tenminste niet zo hard ging rondracen. Dat zou hij niet doen. Wat Thabang dan doet is het volgende: ons huis fietst hij heel rustig en langzaam voorbij en om de hoek moet hij wel zo hard gaan want hij is met een paar tellen weer terug en dan fietst hij weer heel langzaam ons huis voorbij. En sjeest vervolgens weer. 
  • We zijn bij de zandtekenaar geweest, prachtig om te zien. Thabang mocht ’t zelf ook even proberen, moeilijk. 
  • Toen ik Thabang hielp met de sokken aan doen voelde ik wat hards. Zat er kauwgom in. Daar was geen eer meer aan te behalen dus die heb ik weggegooid. 
  • Waren zijn hele benen ook nog volgekladderd met pen!
  • Zijn jas was gescheurd en hij kwam met één handschoen terug (i.p.v. twee).
  • Maar nu komt het ergste: Thabang kwam thuis met zijn gloednieuwe schoenen:
  • Ik ben ontploft! 
  • En toch maar snel nieuwe schoenen gehaald, wat anders?! 
  • Sam is ook zo'n koekenbakker! Hij is 's morgens soms niet helemaal wakker. Smeert hij één broodje om direct op te eten en twee voor mee naar school. Let hij even niet op en dan heeft hij ze alledrie ineens opgegeten. En dat is dus al meerdere keren gebeurd. 
  • Thabang: "Die bruine (mensen) op tv hebben altijd gouden kettings, dat wil ik ook, ik denk dat ze rijk zijn!"
  • Mijn eigen ketting (zilver) heeft het begeven, die rolde zo mijn jurk in. 
  • Sam mocht met Niels bij de buren logeren, altijd leuk! Ze hebben ook nog pompoenen uitgehold, mooi geworden!

  • Na twee dagen kwam Cas ook nog logeren, wat een leuke week heeft Sam! 
  • Thabang vond zichzelf heel goed, want hij had de spatieknop ingedrukt. Hij bedoelde de spaarknop op de wc! 
  • Ik moest afgelopen week met mijn groep 1 optreden op het podium. Spannend voor de kinderen. Zelf was ik ook geheel gekleed in kabouterstijl 'op een grote paddenstoel' aan het zingen. We hadden twee weken lang intensief geoefend (ook mét kleding en op het podium). Maar op het moment suprême waren de kinderen uit mijn klas niet in staat om maar iets te zingen of te bewegen, ze zijn dan zo onder de indruk van al die kinderen die komen kijken. Daar zit je dan zelf met "hoepla, beentjes in de lucht"! 
  • Thabang noemt de wereld een aardebol! 
  • En toen we gebakken eieren gingen eten: "Oh, eten we die gesmolten eieren?"
  • Whaaaaa, mijn gitaar-app zei ineens dat ik 'm al 7 dagen niet gebruikt had, oeps. "Let's tune up!" was de boodschap!  
  • Natuurlijk hebben wij zondag ook zitten te genieten van het zonnetje. Het was heerlijk in het bos. Sam zoekt vooral kastanjes en Thabang loopt met takken te slepen. 




Tot de volgende keer!

2 opmerkingen:

  1. Ik reageer bijna nooit maar u even wel. Wat vind ik het leuk om jullie belevenissen te lezen! Je schrijft ook zo leuk. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi gesmolten eieren :-). Enne bijna gelukt die hele week lief zijn ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen